Wednesday, 16 October 2013

Vegan Snowy Lemon Cookies | Zitronen-Cookies



Let´s go vegan (at least for today)!
Today I received a package from a vegan online-shop: I finally have Orgran NO EGG! Yay!
So Beans (Yes, my dog bakes!) and I decided to make some cookies. Since I have this lovely vegan cookbook "The Everything Vegan Baking Cookbook" by Lorena Novak Bull, I have been quite inspired. Snowy Lemon Cookies it is! Cause I love lemon it seemed as a good idea.
And, wow, delicious!
Gabriel and I ate the whole batch.
Give it a shot and try vegan baking and cooking.
You won´t be disappointed!
I promise.
You know you can trust me!

Versuchen wir vegan (zumindest für heute)!
Heute habe ich ein Paket von einem veganen Online-Shop erhalten: Endlich habe ich Orgran NO EGG! Jippieh!
Also haben Beans (Ja, mein Hund kann backen!) und ich entschieden ein paar Cookies zu machen. Da ich dieses tolle vegane Kochbuch "The Everything Vegan Baking Cookbook" von Lorena Novak Bull habe, war ich ziemlich inspiriert.
Snowy Lemon Cookies sollen es sein! Da ich Zitronen liebe, erschien es mir eine gute Idee.
Und, wow, super-lecker!
Gabriel und ich habe die ganze Ladung gegessen.
Also versucht es mal mit veganem Backen.
Ihr werdet nicht enttäuscht sein.
Ich verspreche es.
Mir könnt ihr doch vertrauen.
Helpful little dog | Hilfreicher kleiner Hund

Ingredients | Zutaten:


  • 1/2 cup confectioner´s sugar | 1/2 Tasse Puderzucker
  • 1/3 cup granulated sugar | 1/3 Tasse Zucker 
  • 1 1/2 cups all-purpose flour | 1 1/2 Tassen Mehl 
  • egg replacement equal to 1 egg (I used Orgran NO EGG) | Eiersatz der einem Ei entspricht (ich verwende Orgran NO EGG)
  • 3 tablespoons vegan margarine | 3 EL vegane Margarine
  • 2 tablespoons vegetable shortening | 2 EL Pflanzenfett
  • 1 tablespoon lemon zest | 1 EL geriebene Zitronenschale
  • 1 tablespoon lemon juice | 1 EL Zitronensaft
  • 1 teaspoon vanilla extract  | 1 TL Vanille-Extrakt
  • 1 1/2 teaspoons baking powder | 1 1/2 TL Backpulver
  • 1/4 teaspoons salt | 1/4 TL Salz
  • additionally: 1 cup confectioner´s sugar to cover the cookies + 1 teaspoon unsweeted lemonade drink mix (I left it out) | zusätzlich: 1 Tasse Puderzucker zum bestreuen + 1 TL Limonadengetränk-Mix (ich habe das nicht verwendet)
Recipe from "The Everything Vegan Baking Cookbook" by Lorena Novak Bull. | Rezept nach " The Everything Vegan Baking Cookbook" von Lorena Novak Bull. 

  Instructions | Anleitung:

  1. Preheat oven to 180°C. Line pan with baking sheet. In a bowl mix flour and baking powder. | Heizt den Ofen auf 180°C vor und gebt Backpapier auf das Blech. Vermischt Mehl und Backpulver in einer Schüssel. 
  2. In the bowl of a mixer, mix together egg replacement, margarine, shortening, lemon juice, lemon zest, sugar, confectioner´s sugar, salt and vanilla and beat until creamy. | Vermischt Eiersatz, Margarine, Pflanzenfett, Zitronensaft, Zitronenschale, Zucker, Puderzucker, Salz und Vanille miteinander. Schlagt die Masse, bis sie cremig ist.
  3. On low speed add the flour mixture. Beat until dough is crumbly. | Gebt das Mehlgemisch bei geringer Geschwindigkeit hinzu. Mixt bis der Teig krümmelig wird.
  4. Form dough into small balls (about 2 cm) and place on the pan. Bake in preheated oven for about 13-15 minutes. | Formt kleine Teigbällchen (etwa 2 cm) und gebt sie auf das Blech. Backt sie für etwa 13-15 Minuten im vorgeheizten Ofen bei 180°C.
  5. Place the baked but still hot cookies and the additional confectioner´s sugar in a plastic bag and shake gently until cookies are coated. | Gebt die gebackenen, aber noch warmen Cookies und den zusätzlichen Puderzucker in einen Plastikbeutel und schüttelt ihn, bis die Cookies mit Puderzucker überzogen sind. 
Enjoy!

2 comments:

  1. These cookies are one of my absolute favorites from the whole book!
    I'm excited to see that you love them too!

    Lorena Novak Bull, RD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, they are one of my favorite cookies ever. And they were basically the first vegan cookies I made myself.

      Delete